راهنمای خرید خودرو کارکرده وحتی صفر

راهنمای خرید خودرو کارکرده وحتی صفر

Version v1.0
1000 Tomans
Install +10
Category Education
Size 2 MB
Last Update 2016 June 27
راهنمای خرید خودرو کارکرده وحتی صفر

راهنمای خرید خودرو کارکرده وحتی صفر

Soha
Version v1.0
1000 Tomans
Install +10
Category Education
Size 2 MB
Last Update 2016 June 27
View the antivirus scan results

Images

Introduction

More Info

چرا خرید خودروی کارکرده و حتی صفر به کارشناسی نیاز دارد؟

لطفا   توضیحات   را   کاملا   مطالعه   فرمایید  .

یک نمونه واقعی

در کارشناسی صورت‌گرفته از یک دستگاه خودروی کیا سراتوی صفر کیلومتر، پس از بررسی کامل بدنه خودرو و سقف خودرو، کارشناس، با استفاده از تجهیزات تست رنگ دیجیتال، متوجه اختلاف ضخامت رنگ موجود مابین سقف و سایر قسمت‌های خودرو شد که نشان از وارد شدن آسیب به سقف این خودرو داشت. این در حالی بود که نمایشگر کیلومتر این خودرو، تنها عدد 73 را نشان می‌داد. فرض کنید شما چنین خودرویی را با این عیب خریداری نمایید. پس از آشکار شدن عیب چه حسی به شما دست خواهد داد؟

یک نمونه واقعی

در بازدید صورت گرفته از یک دستگاه کیا موهاوی مشکی رنگ مدل 2011، طبق نظر کارشناس، کلگیر جلو سمت راننده و درب موتور(کاپوت) تعویض شده بود. این درحالیست که حتی نمایشگاهی که این خودرو را برای فروش گذاشته بود از تعویضی بودن این قطعات مطلع نبوده و کارشناس با ارائه مدارک قابل قبول فروشنده را متقاعد نمود. تعویض این دو قطعه در چنین خودرویی، افت قیمتی معادل 15 تا 20 میلیون تومانی را به دنبال خواهد داشت.

یک نمونه واقعی

کارشناس تمامی قسمت‌های بدنه و آپشن‌های ماکسیما مدل 1390 را بررسی کرد و بخش‌های معیوب و دارای مشکل را به خریدار نشان داد. باتوجه به آشنا بودن خریدار و فروشنده، شخص خریدار تصمیم گرفت تا تست رانندگی و گیربکس را بدون حضور کارشناس خودش انجام دهد. بعد از یک هفته خریدار متوجه بروز چند مشکل در سیستم گیربکس خودرو شد، به نحوی که خودرو امکان حرکت را از دست داده بود. با مراجعه به تعمیرگاه مشخص گردید گیربکس این خودرو دارای نواقصی بوده و این اعتماد بیجا، رقمی در حدود 5.000.000 تومان هزینه برای خریدار در پی داشت.

هرگز، هرگز و هرگز تست گیربکس را ساده نگیرید!!!!!

 

یک نمونه واقعی

در بازدید از یک دستگاه خودروی مگان 2000 اتومات که بنا بر درخواست خریدار انجام گرفت، پس از اتصال دستگاه دیاگ و بررسی وضعیت کیسه هوا، کارشناس متوجه اخطار در قسمت کیسه هوا گردید که نشان‌دهنده عمل نمودن کیسه هوا در تصادف (تصادفات قبلی) و عدم کارگذاری مجدد چاشنی عملکرد کیسه هوا جهت عمل نمودن در تصادفات آتی بود. با رویت این اخطار، کارشناس به صورت جدی به بررسی چراغ‌های چک پشت آمپر خودرو پرداخت که در نهایت شگفتی متوجه گردید فروشنده (یا دلال قبلی) اقدام به قطع نمودن سیم پشت چراغ چک کیسه هوا (اصطلاحا کور نمودن چراغ چک کیسه هوا) نموده بود.

-   آیا می دانید از هر 5 خودروی کارشناسی شده توسط همراه مکانیک، ا تا 2 خودرو با کیلومتر دستکاری شده به مشتری ارائه شده‌اند؟

 

شما با آموزش های این برنامه تنها با هزینه ای ناچیز می توانید در انتخاب خود هوشیار باشید و جلو چندین میلیون ضرر را بگیرید .

-   آیا می‌دانید تعویض کاپوت پژو 206 مدل 1388، بیش از یک میلیون و دویست هزار تومان قیمت آنرا پایین می آورد؟ (در تیرماه 1394). شما می‌توانید با استفاده  از ابزار محاسبه گر قیمت خودروی دست دوم همراه مکانیک میزان افت قیمت خودرو را به طور دقیق محاسبه کنید.

-   آیا می‌دانید ما حتی در کارشناسی خودروهای صفر خارجی و ایرانی هم به مشکلات فنی و بدنه ای برخورد کرده‌ایم؟  به عنوان مثال می‌توانید گزارش سوناتای Yf بدون ترمز ABS را مشاهده نمائید تا لزوم انجام کارشناسی خودرو بیش از پیش برای شما  آشکار شود.

-   آیا می‌دانید ما در کارشناسی‌های خود با مواردی مثل فروش خودروهای چپی به جای صفر کیلومتر روبرو شده‌ایم؟

مشکل روغن‌سوزی، دفرم‌شدن رینگ، پیستون و مواردی از این قبیل که نیاز به تعمیر اساسی موتور و هزینه‌های گزاف آنچنانی دارد را می‌توان با استفاده از ترفندهایی برای زمانی محدود برطرف نمود که این اتفاق معمولا در هنگام فروش خودرو توسط بعضی افراد اتفاق می‌افتد. اگر شما چنین خودرویی را بدون کارشناسی خریداری نمودید، باید بدانید که متحمل ضرر هنگفتی شده‌اید.

با ما در این برنامه همراه باشید تا شما را با لزوم کارشناسی خودروی دست­ دوم و حتی خودروی صفر آشنا کنیم.

 

هزینه کارشناسی خودرو تقریبا 0.1% قیمت تمام شده یک خودرو است. این رقم در مقابل اطمینانی که از سلامت خودرو به شما می‌دهد کاملا ناچیز است.

 

 

کارشناسی بدنه

کارشناسی شاسی و ستون‌ها

کارشناسی رنگ‌شدگی بدنه

بررسی تعویض قطعات بدنه خودرو

کارشناسی فنی، موتور و گیربکس

کارشناسی موتور

کارشناسی گیربکس

تست دیاگ

تست آپشن و تجهیزات جانبی

تست دیاگ

چگونه در دام کلاهبرداران خودرو گرفتار نشویم؟

چگونه خودرو را بی دردسر معامله کنیم؟

چگونگی تشخیص سلامت خودرو توسط شما

نکاتی در باره خودرو دست دوم

User Reviews - 1 Rates
1 from 5
5
4
3
2
1
کماندار
کماندار
۱۳۹۵/۰۵/۱۴
خیلی برنامتون مزخرفه,,اصلا توضیحی ندادین چطوری تشخیص بدیم قسمتهای رنگ شده و تعویض شده خودرو رو,,همش نوشتین کارشناس باید تشخیص بده,خنده داره