باسلام چیه؟
«باسلام» یه بازار اجتماعی آنلاینه؛ جایی که میتونی بدون واسطه از آدمها محصولاتشون را بخری. با اونها گفتوگو کنی و حتی محصول دلخواه خودت رو سفارشی بدی تا به صورت اختصاصی برای خودت تولید کنن.
خرید در باسلام این طوریه که با جستوجوی متنی یا تصویری، محصول مورد نظر خودمون رو از بین میلیونها محصول پیدا میکنیم، با غرفهدارش آشنا میشیم و اگه لازم باشه باهاش گفتوگو میکنیم. بعدش سفارشمون رو ثبت میکنیم و از طریق درگاه امن بانکی، پرداخت میکنیم. بعد از اینکه غرفهدار باسلام، محصول رو صحیح و سالم به دستمون رسوند، پولی که پرداخت کردیم، به حساب غرفهدار واریز میشه. در غیر این صورت، پول سفارش به حسابمون برمیگرده. در حال حاضر، صدها هزار غرفهدار در دستههای زیر، در باسلام حضور دارند:
مواد غذایی | مد و پوشاک | خانه و آشپزخانه | صنایعدستی | سلامت، درمان و طب | آرایشی و بهداشتی | فرهنگی، آموزشی و سرگرمی | ورزش و سفر | خدمات کسب و کار | کالاهای دیجیتال | ابزارآلات و تجهیزات خودرو | طلا
مزایای خرید از باسلام
- به محصولات همه جای ایران دسترسی پیدا میکنی.
- برای هر محصول، فروشندههای مختلفی وجود داره. میتونی از بین اونها بهترین قیمت و کیفیت رو انتخاب کنی.
- با خیالت راحت از درگاه امن بانکی پرداخت میکنی.
- با ضمانت بازگشت وجه هفتروزه، بدون ریسک خرید میکنی.
- به صورت مستقیم با غرفهدارها و مشتریهاشون گفتوگو میکنی.
- اینجا یک بازار خودمانیه. علاوه بر خرید و فروش، میتونی کشف کنی، بازارگردی کنی، ایده بگیری و خیلی چیزهای دیگه.
شما هم میتونی غرفهدار بشی
شما هم اگه محصول ارزشمندی برای عرضه در اختیار داری، میتونی در باسلام غرفه بسازی و محصولاتت رو عرضه کنی و درآمد داشته باشی.
سوالات متداول
اگه از خریدم راضی نبودم چه کنم؟
تا ۷ روز بعد از تحویل گرفتن سفارشت فرصت داری که اعلام مشکل کنی و اگه مشکلی در سفارشت بوده، مرجوعش کنی و وجه سفارش رو پس بگیری.
آیا در برنامه باسلام میتونم سفارشم رو لغو کنم؟
بله. اگه تا قبل از ارسال سفارشت توسط غرفهدار، از خریدت پشیمون میشدی میتونی سفارشت رو لغو کنی و بلافاصله، پول سفارشت به کیف پولت در باسلام برمیگرده و از اونجا میتونی دوباره باهاش خرید کنی یا به حساب بانکیت منتقلش کنی. ولی اگه بعد از ارسال سفارشت توسط غرفهدار، بخوای سفارشت رو لغو کنی، باید صبر کنی تا محصول به دستت برسه و از پستچی یا پیک تحویل نگیری و بخوای که مرجوع کنند یا خودت بسته رو از اونها تحویل بگیری و برای غرفهدار مرجوع کنی. البته مرجوعی کالا در باسلام، استثناهایی هم داره که خوبه قبل از خرید، قوانینش رو به دقت مطالعه کنی.
آیا هزینه مرجوع کردن محصول به عهده مشتریه؟
اگر محصولی که به دستت رسیده، مشکلی داشته باشه، هزینه مرجوعی به عهده غرفهداره. ولی اگه صرفا به صورت سلیقهای بخوای سفارشت رو مرجوع کنی و مثلا از خریدت پشیمون شده باشی، هزینه ارسال محصول به مبدأ به عهده خودته، ولی کل پولی که بابت سفارشت پرداخت کرده بودی، به حسابت عودت داده میشه. البته دقت داشته باشه که مرجوعی سلیقهای، برای بعضی از محصولات مثل مواد غذایی فسادپذیر، طلا، محصولات سفارشیساز و... استثنا شده که لازمه قبل از خریدت قوانینش رو به دقت مطالعه کنی.
چگونه با دانلود باسلام از تخفیفهای ویژه و ارسال رایگان استفاده کنم؟
در این برنامه کدهای تخفیف دورهای برای کاربران نمایش داده میشود که میتوانید از آنها استفاده کنید. همچنین برخی غرفهداران امکان ارسال رایگان محصولات خود را با شرایطی خاص فراهم کردهاند و کدهای تخفیف مخصوصی را نیز برای غرفه خود گذاشتهاند که میتوانید از آنها نیز استفاده کنید.
آیا همه میتوانند در با سلام غرفهدار شوند؟
البته. اگر محصولات مجاز به فروش طبق قوانین برنامه را دارید، بهآسانی میتوانید غرفه ایجاد کنید و پس از تأیید شدن غرفهتان توسط کارشناسان، فروش پُررونق خود را آغاز کنید.
چگونه میتوانیم با دعوت از دوستان، اعتبار خرید دریافت کنیم؟
کافی است لینک دعوت مخصوص خود را کپی کنید و آن را در اختیار دوستان و آشنایانتان قرار دهید. وقتی دوستتان با لینک دعوت شما در برنامه ثبت نام میکند، ده هزار تومان اعتبار خرید دریافت میکند. وقتی دوستتان اولین خرید خود را انجام میدهد نیز ده هزار تومان اعتبار خرید به شما تعلق میگیرد.
آیا به فروش محصولات غرفهمان کارمزدی تعلق میگیرد؟
کارمزد برنامه ۹ درصد است تا سقف ۳۹ هزار تومان. اگر امکان ارسال رایگان را برای محصول خود فعال کرده باشید، کارمزد برنامه ۶ درصد حساب میشود تا سقف ۳۹ هزار تومان.
هزینه ارسال کالا پس از نصب باسلام بر چه اساس تعیین میشود؟
اگر خریدهایتان را از چند غرفه مختلف انجام دهید، چون هر غرفهدار محصول خود را از شهر و مکان متفاوتی برایتان میفرستد، هزینههای ارسال مجزایی به محصولاتتان تعلق میگیرد. هزینه ارسال بر اساس مسافت و وزن کالا تعیین میشود.
نشان غرفه برتر چیست و به چه غرفههایی تعلق میگیرد؟
اگر میانگین ستاره محصولات غرفهتان ۴٫۵ باشد، حداقل ۲۰ نظر در مجموع برای محصولات غرفهتان ثبت شده باشد و ارسالهای لغوشدهتان کمتر از ۵ درصد کل ارسالها باشد، پس از ارزیابی کارشناسان میتوانید این نشان را دریافت کنید. این نشان به افزایش فروش محصولات غرفهتان کمک چشمگیری میکند.
چگونه با قابلیت «توی چشم» فروش محصولاتمان را افزایش دهیم؟
با توی چشم، محصول شما در بخشهای مختلف برنامه به مشتری نشان داده میشود تا شانس خرید محصولتان بیشتر شود. هزینه این نوع تبلیغات هوشمند نیز به ازای کلیک روی محصول محاسبه میشود.
اپلیکیشن با سلام چگونه رضایت مشتریان را تضمین میکند؟
پس از اینکه کالای دلخواهتان را دریافت کردید، به مدت ۷ روز فرصت دارید تا رضایت یا نارضایتی خود را اعلام کنید. تا زمانی که رضایت خود را از کالای دریافتی در برنامه ثبت نکنید، هزینه کالا به غرفهدار پرداخت نمیشود. طی این مدت اگر از کالای خود رضایت نداشتید نیز میتوانید آن را مرجوع کنید.
##
آیا در برنامه باسلام میتوانیم سفارش خود را لغو کنیم؟
از طریق پروفایل خود کافی است وارد بخش «پیگیری سفارشها» شوید، جزئیات سفارش را ببینید و از آنجا گزینه «لغو سفارش» را بزنید. یادتان باشد که برای کنسل کردن سفارش لازم است خرید پنجم به بعدتان باشد و محصولی که قصد لغو سفارش آن را دارید، برای شما شخصیسازی نشده باشد.
آیا هزینه عودت محصول برعهده مشتری است؟
اگر محصولی که تحویل گرفتهاید سالم به دستتان نرسیده باشد یا مشکلی داشته باشد، آنگاه غرفهدار موظف است هزینه مرجوعی را حساب کند. اما اگر محصول انتخابی شما سالم به دستتان رسیده و فقط آن را دوست ندارید، آنگاه لازم است هزینه مرجوعی را بپردازید.