نصب | +۲ هزار |
From ۳۲۲ Rates | 4.5 |
Category | آموزش |
Size | ۵ مگابایت |
Last Update | ۳۱ تیر ۱۳۹۳ |
نصب | +۲ هزار |
From ۳۲۲ Rates | 4.5 |
Category | آموزش |
Size | ۵ مگابایت |
Last Update | ۳۱ تیر ۱۳۹۳ |
هر روز فناوری های تازه ای به بازار عرضه می گردد . آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که طراحان این آثار فناوری چگونه با این سرعت می توانند ایده و خلاقیت خود را به بازار عرضه کنند ؟
علم تریز همانند یک موتور نوآوری و خلاقیت به روند اجرای ایده های شما سرعت می بخشد .
تریز در هر اختراع و فناوری که فکرش را بکنید ، سهم دارد .
همین دستگاه اندرویدی که پیش روی شماست ، توسط علم تریز طراحی شده است .
من به عنوان یک برنامه نویس که مدت هاست در جستجوی ایده های نو و خلاقانه بودم ، خلاء چنین نرم افزاری در زمینه نوآوری و خلاقیت را احساس می کردم .
در حال حاضر نرم افزاری که پیش روی شماست ، به صورت کاملاً رایگان در اختیار شما قرار می گیرد و تمامی 40 اصل تریز را همراه با مثال های کاربردی در بر دارد .
در به روز رسانی های بعدی ، علاوه بر این که راه کارها و مثال های جدید تری به نرم افزار اضافه خواهد شد ، شما می توانید عملاً از این اصول در ایده پردازی های خود استفاده کنید .
حمایت شما کاربران عزیز از این نرم افزار ، باعث دلگرمی و تشویق ما برای ادامه به روز رسانی این نرم افزار خواهد شد .
لطفاً با انتقاد ها و پیشنهاد ها و نظرات سازنده ی خود ما را در ادامه این راه یاری فرمایید .
فواید و کاربردهای TriZ
با استفاده از دانش TriZ می توان به نتایج و دستاوردهای متعددی از جمله موارد زیر دست یافت:
1 - دستیابی به نوعی نگرش جامع علمی به ابداعات و اختراعات .
2 - شکل گیری جنبه های بسیار مهمی از علم خلاقیت شناسی.
3 - دستیابی به نوعی جهان بینی خلاق.
4 - کشف انواعی از راه حل ها برای مسائل ابداعی یعنی مسائلی که با روش های معمولی متداول راه حل آنها به دست نمی آید.
5 - دستیابی به بهترین و موثرترین راه حل ها برای انواع مسائل علمی ، فنی ، انسانی و اجتماعی.
6 - پیش بینی روند ابداعات و اختراعات در آینده - خلاقیت شناسی آینده شناختی
7 - ارائه آموزش های نوین مبتنی بر TRIZ در مدارس و دانشگاه ها - خلاقیت شناسی پرورشی مبتنی بر TriZ
8 - تسهیل و تسریع روند رشد و توسعه علوم و فناوری .
آلتشولر که به پدر TriZ شهره است در سال 1926 در روسیه متولد گردید ؛ وی که از همان دوران نوجوانی نسبت به ابداعات و اختراعات کنجکاوی و علاقه خاصی داشت و اولین اختراع خود را در سن چهارده سالگی انجام داد ، در اداره ثبت اختراعات مشغول به کار شد .
گنریش آلتشولر بیش از ۲۰۰۰۰۰ اختراع ثبت شده (پتنت) را مورد بررسی قرار داد تا متوجه شود اختراعات به عنوان مسئله های ابداعی (یعنی مسئله هائی که راه حل آنها مشخص نیست و بایستی آن را با روش های خلاق و ابداعی کشف کرد) چگونه حل شده اند .
از بین این تعداد آلتشولر ۴۰۰۰۰ اختراع مهم و برجسته و به عبارتی راه حل های خلاق و ابداعی اصلی را مورد مطالعه عمیق تر قرار داد. براساس نتایج حاصل از این نوع مطالعات خلاقیت شناسی تحلیلی ، آلتشولر به کشفیات بسیار مهمی دست یافت و اصول ، مفاهیم و روش های TriZ را به عنوان یک علم نوین و بسیار با ارزش به جهان ارائه نمود .
گنریش آلتشولر معتقد است که خلاقیت صرفاً یک امر ذاتی نیست بلکه اکتسابی و قابل فراگیری است .